پایان نامه بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
پایان نامه بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
پایان نامه بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در 84 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 268 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
پایان نامه بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در 84 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پیشگفتار :
باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی - یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد.
به منظورنظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به رویکردها ونگرشهای نوین درتعلیم وتربیت.اصول زیرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشیابی پیشرفت تحصیلی ) تعیین شده است .
مقدمه
با فکر کردن به باهوشترین افرادی که می شناسید احتمالا چند خصیصه بارزشان را به خاطر میآورید؛ به احتمال زیاد این افراد با کمترین تلاش، بالاترین نمرهها را در مدرسه میگرفتند. آنها شغلهای خوبی دارند ولی در ارتباط با همکارانشان موفق نیستند. و با اینکه دوستان زیادی دارند، ولی روابط جدی شخصیشان اندک است. حالا به چند نفر از موفق ترین افراد در زندگی تان و به خصیصههای مشترکی که آنها با یکدیگر دارند، فکر کنید. بی شک، دایره دوستان این افراد بزرگ و متنوع است. ارتباطات شخصی شان قوی و زندگی خانوادگیشان مملو از افتخار و کامیابی است. آنها نسبت به دیگران، حتی نسبت به کسانی که تازه ملاقات میکنند، علاقه نشان میدهند. آنها رضایت بیشتری از شغل خود دارند، احترام همسالانشان را برمی انگیزند و به خاطر خوب انجام دادن مسوولیت شغلیشان، از سرپرست خود امتیاز و ترفیع میگیرند. آنها عواطفشان بدون ریاکاری، احساساتشان بدون نخوت، و اعتماد به نفسشان عاری از هر خودنمایی است.
فهرست مطالب :
پیشگفتار
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغییر های تحقیق
تعاریف
ارزشیابی توصیفی
پیشرفت تحصیلی
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
پیشینه بحث
بررسی تحقیقات انجام شده در داخل ایران
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
مختصات طرح ارزشیابی توصیفی
فصل سوم : روش انجام تحقیق
مواد و روش ها
نوع پژوهش
روش اجرای طرح
جامعه آماری
ابزار گردآوری داده ها
آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی
روایی محتوایی
پایایی
پرسشنامه آگاهی فراشناختی
پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه
نمونه آماری و نحوه گزینش آن
فصل چهارم : یافته های تحقیق و و تجزیه تحلیل آن ها
یافته ها
فصل پنجم : نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
فهرست منابع
پرسشنامه مربوطه